ADMIN@PROMOTO.UA PROMOTO.UA Замовити дзвінок

Візори та антифоги

Дата публікації: 2014-08-12
Раніше ранок, осінь, ви збираєтеся виїхати у своїх справах, будь то на роботу, навчання, за хлібом :) Виходьте з дому, одягаєте екіп, сідайте на мотоцикл і рушаєте з місця. Невеликий холодок пробирається через куртку, але не дуже холодно, щоб скаржитися. Перший світлофор, зупиняєтеся, і у вас вимикають світло :) Вірніше світло є, але не видно нічого - скло все запотіло.

...ви відкриваєте візор і стартуєте на жовтий. Скло провітрюється, але дуже дме у вічі, і ви знову закриваєте, але потрапляєте в пробку і починаєте пробиратися серед машин. Візор знову запотіває, і ви знову розорюєте його, ТОМУ ЩО НЕ ВИДНО НИХРЕНА через запотіле скло. Увечері виявляєте у себе на очах кон'юктивіт чи інші запалення очей, бо прозирало. Ситуація я думаю знайома всім, хто хоч раз виїжджав у прохолодну погоду мотоциклом. Виникає закономірне питання: що робити? Отже, як ви вже здогадалися, мова піде про антифоги та дефлектори.


Чому утворюється пелена перед очима? Повітря, що видихається людиною, має температуру трохи вище, ніж температура навколишнього середовища. Власне різниця в температурах і формує утворення точки роси всередині шолома. А запотіле скло — ніщо інше, як роса, яка утворюється вранці на траві. В даному випадку ви її генеруєте своїм диханням, утворюючи різницю в температурах між довкіллям зовні і температурою всередині шолома.

Є кілька типів антифогів: Плівка, подвійне скло та хімічні препарати.

Почнемо з найнеефективніших – це аерозолі.


Теоретично це працює за не дуже низьких температур - вони просто зрушують точку роси на кілька градусів. Тобто за достатньої високої вартості балончика вони зі своєю функцією практично не справляються. Спосіб їх застосування такий. Ви знімаєте візор і на внутрішню поверхню бризкаєте рідину. Не витираючи її залишаєте до тих пір, поки вона не висохне і радієте тому, що ви зробили зі своїм шоломом :) Через деякий час цю процедуру потрібно повторювати. У даному випадку деякий час може бути цілком кількома годинами... Тобто, як тимчасовий захід вони цілком підходять, але ні як постійний. Незручно та неефективно. Як виняток можу зрозуміти аерозолі в кросі, у більшості кросових окулярів немає антифога, тобто застосування аерозолю більш-менш виправдане.

Однак не варто думати, що аерозолі не потрібні. Потрібні, але інші для інших цілей — при їзді в дощ і туман. Оброблене скло не дає накопичуватися дрібним краплям, які геть-чисто вбивають видимість і витирати їх безглуздо - вони моментально осідають знову.

Пінлок. Робота нагадує звичайний склопакет.

Повітря – поганий провідник тепла, відповідно утримуючи біля візора зсередини шар повітря – зменшуємо різницю температур. У більшості випадків є прозорою плівкою з гумовою окантовкою, яка прилягаючи до скла, створює повітряну "прошарку". Встановлюється один раз і практично назавжди. При знятті та встановленні треба бути акуратним - якщо всередині виявиться пил або сміття - сильно заважатиме при їзді вночі і дратуватиме вдень.


Другий тип це плівка


На більшості шоломів, на візорах з права і зліва можна помітити такі пластмасові виступи-грибочки. Власне виробники вже подбали, щоб покупець витратив ще грошей і купив антифог як додатковий аксесуар до шолома. Коштує таке задоволення від 30 до 150 доларів. Тобто зовсім не дешево, але, з іншого боку, як без цієї плівки їздити? Власне ми відволіклися. Плівка зазвичай досить щільна, можливо по товщині 200-1000 мікрон. Тобто вона фіксується у виступи-грибочки, щільно прилягає до скла і прибирає можливість формування роси на склі.




Працює дуже ефективно, скло в принципі не потіє

Недоліки : З часом антифог дряпає візор у точках дотику і є шанс отримати дуже сильно дряпане скло через деякий час.

Третій тип найефективніший - це візори з подвійним склом.




Тобто сам візор виконаний за технологією подвійного скла. Точками зіткнення скла є герметик по торцях, який зазвичай захований захисною рамкою від сторонніх поглядів. Або друге скло вироблено як плівковий антифог і щільно прилягає за допомогою гумки до основного скла. Ні в першому ні в другому випадку внутрішнє скло не прилягає до зовнішнього площі поверхні. Вартість цього виробу може змінюватись від 100 до 300 доларів. Тобто за умови недорогого шолома може досягти повної його вартості. Але за ці гроші ви отримуєте візор, який не змусить вас згадати про його існування, що важливо. Потрібно відволікатися лише на важливі речі.

Позитивні якості : Працює дуже ефективно, скла не дряпає

Недоліки : Ціна.


Тепер ми згадаємо ще один пристрій вбудований в шолома-це дефлектори.


Цей пристрій знаходиться на рівні перенісся перед обличчям. Це диво інженерної думки розраховане на те, що при видиху повітря встигає охолоджуватися за допомогою дефлектора і не формувати велику різницю в температурі, відповідно зменшити вплив температури видиху на формування роси на візорі. По суті він відводить гарячий видих від скла. При не дуже низьких температурах ця штука цілком справляється з поставленими завданнями і у разі вашого переміщення в шоломі не обладнаному візором з антифогом, точка роси знову ж таки зміщується в холодніший діапазон температур. Якщо ж скло з антифогом — ще холодніший діапазон і вологість. Майже запотівання якщо і виникає, то на секунди і в рази менше. Окремо купувати ЦЕ сенсу великого не бачу, але у разі його присутності в шоломі, гірше з ним не буде.


http://www.fps-racing.com.ua/media/articles/motorcycles_and_apparel/visors_article