Мотоцикл – для кожного щось своє. Для першого мотоцикл або скутер це всього лише засіб пересування, для другого мотоцикл засіб самовираження, для третього мотоцикл спортивний снаряд, для четвертого щойно здійснена мрія.
З якою метою ви б не придбали мотоцикл завжди знайдеться людина, яка буде готова практично будь-якої миті позбавити вас вашого – спортивного снаряда, автомобіля або позбавити вас вашої мрії – вашого мотоцикла.
Мотоцикл сам по собі привертає дуже багато уваги, нехай навіть ваш мотоцикл випуску початку 90-х і виглядає трохи пом'ятим, мотоцикл обов'язково приверне до себе увагу на вулиці, у дворі, навіть у місці паркування та ночівлі.
Сьогодні ми поговоримо про механічні способи та засоби захисту мотоцикла від угону.
Замок служить для блокування переднього колеса мотоцикла та одягається на гальмівний диск. Сталевий стрижень, проходячи через отвір у гальмівному диску мотоцикла, упирається у другу частину замка. Зазвичай, для зручності, сталевий стрижень замикається шляхом натискання на личинку замка.
Зазвичай з таким типом замків поставляються два або три ключі, круглі або плоскі.
Рекомендується розміщувати такий замок перед вилкою мотоцикла, тобто. в нижній частині гальмівного диска, личинкою "всередину". Розміщуючи замок "личинкою усередину" ви доставляєте додаткову незручність викрадачеві, безумовно, вам ключем буде відкрити теж не так просто, але зате уявіть, як важко "підлізти" викрадачеві до личинки замку, та ще й з інструментами.
Сам Замок зазвичай виготовляється із загартованої сталі для захисту від свердління, деформації та розпилу.
Зазвичай такі замки або обламують разом з частиною гальмівного диска мотоцикла, або, що простіше, під переднє колесо байка підставляють "скейт" і котять мотоцикл до вантажівки.
Замок-скоба гарна від "викрадачів-чайників". Рекомендується використовувати замок-скобу разом із іншими типами замків.
Ланцюг для захисту мотоцикла від угону потрібна спеціальна, а не з гаража дідуся. Ланцюги від викрадення, що виготовляються з міцного металу, мають резистивні властивості на свердління, розпил, деформацію і іноді на заморожування до певної температури. Замки для таких ланцюгів зазвичай поставляються "злитно" з ланцюгом, зрозуміло, існують так само ланцюги із "звичайними" замками.
За допомогою протигоугонного ланцюга зазвичай заковують заднє колесо і маятник, переднє колесо ланцюгом можна закувати до вилки мотоцикла, але ефективніше, на мою думку, заковувати заднє колесо.
Такі троси зазвичай мають діаметр від 1 см до 3 см, він покритий силіконовою оплеткою, до його кінця прикріплений замок. Про надійність троса можна говорити не багато - ланцюг все ж таки надійніший, хоч і важчий.
U-подібні замки зручні тим, що дозволяють стебнути маятник із заднім колесом мотоцикла, вилку та переднє колесо мотоцикла. Відносно простіше спиляти такий замок ніж скобу, але при встановленій скобі можна просто виламати частину гальмівного диска разом із замком-скобою, чого не можна зробити при використанні U-подібного замку.
Такий затискач працює за принципом прищіпки із замком. Замок-затискач встановлюючись на кліпон мотоцикла, ви затискаєте переднє гальмо і блокуєте переднє колесо на кочення за допомогою переднього контуру гальм.
Існують замки з адаптерами для встановлення на тягу коробки передач.
Гаражні протиугінні "якорі".
"Закутий" мотоцикл у ланцюзі та "скоби" при тривалій відсутності господаря і за наявності двох трьох викрадачів можна просто "понести" і навіть не варто розраховувати на те, що мотоцикл має пристойну вагу!
Рекомендується приковувати мотоцикл у гаражі до стаціонарних "якорів".
Місця постійного паркування та зимівлі мотоцикла.
Мотоцикл можна паркувати просто неба на стоянці, що охороняється, і сподіватися, що так мотоцикл надійніше захищений, а доблесні охоронці бомжуватого вигляду доблесно охоронятимуть ваш байк цілодобово, ніж закутий в ланцюзі мотоцикл перебуватиме за міцними замками і воротами в гаражі. Я не раз чув від знайомих і читав на форумах як хлопці скаржилися на охоронців-стояночників, які не те, що не бачили коли мотоцикл подряпали, вони не бачили коли його впустили або взагалі викрали! Чув кілька історій, коли самі « стояночники » розбирали замки запалювання і каталися на мотоциклах зі стоянки. У якому стані був мотоцикл на момент постановки на стоянку ви ніколи не доведіть, як і машина, за винятком події з трьома свідками які підтвердять побачене в суді, але таких людей одиниці, а ви ризикуєте залишитися з розбитим мотоциклом.